آرمین آرمین ، تا این لحظه: 7 سال و 4 ماه و 6 روز سن داره

آرمین حسینی زارع

بازیگوشی آرمین تمومی نداره .... کلی باهاش بازی می کنیم..... لذت می بریم.... خدا رو شکر

روش های افزایش قد کودکان

1399/2/10 16:23
223 بازدید
اشتراک گذاری

 

بسیاری از عوامل بیرونی مانند شرایط زندگی و رژیم غذایی سالم می توانند بر قد کودکان تأثیر زیادی بگذارند. بنابراین ، این امکان وجود دارد که والدین بتوانند با استفاده از روشهای ساده ، شانس افزایش قد کودکان خود را افزایش دهید. اجازه دهید نگاهی به چند روش برتر برای رشد قد کودک خود بیندازیم.

 

توصيه به مادران

شير مادر کامل ترين و مهم ترين منبع غذاي کودک در 6 ماه اول است. بعد از  6  ماه مي توانيد به او غذاي مکمل هم بدهيد. تا 3 سالگي کودکتان سعي کنيد 6-5 وعده در روز به او غذا بدهيد و در غذاي او از شير مادر، ميوه ،سبزی های زرد ،نارنجی، سبز کدو حلوايی ، طالبی ،خرما ،آلو، زردآلو و ... استفاده کنيد.اگر کودکتان به بيماري مبتلا شد،بايد براي جبران رشد به تعويق افتاده اش يک وعده اضافی به او غذا بدهيد.سعي کنيد به کودکتان ابراز علاقه و عشق کنيد ،زيرا بهبود عاطفي عاملی موثر بر رشد جسمی و ذهنی است.

هورمون تيروئيد
هورمون تيروئيد تاثيرات خود بر رشد را از دوران جنينی شروع کرده و تا 3 سالگی ادامه ميدهد به دليل اين که اين هورمون نمی تواند از جفت عبور کند، اگر در مراحل جنينی اختلالی در توليد اين هورمون به وجود آيد نوزاد از بدو تولد دچار کم کاری تيروئيدی و در نتيجه عقب ماندگی رشد جسمی و مغزی خواهد شد. امروزه يکي از آزمايش هاي مهم بدو تولد اندازه گيری هورمون تيروئيد است.

هورمون رشد (GH)
هورمون رشد از غده ای در مغز به نام هيپوفير پيشين ترشح می شود. اين هورمون باعث رشد بيشتر و تقويت استخوان ها خواهد شد و مهم ترين عامل افزايش قد، در دوران رشدی هر فرد است. اگرچه ميزان توليد هورمون رشد در بدن کاملا به مغز وابسته است اما می توان با روش هايی توليد اين هورمون را در مغز افزايش داد. برای افزايش ترشح هورمون رشد، سعی کنيد کودک تان خواب کافی در طول شبانه روز داشته باشد وعده های غذايی کم حجم و متعددتري به فرزندتان بدهيد.زيرا خوردن غذاهايي که دارای قند بالا هستند سبب ترشح انسولين بيشتر شده در نتيجه اين قند تبديل به چربی شده و اضافه وزن کودک تان را سبب خواهد شد و در نهايت توليد هورمون رشد در بدن کودک متوقف خواهد شد.

پسندها (2)

نظرات (0)